Nutsmaatschappijen staan in voor de verdeling van gas, water, elektriciteit, telefoon, internet of straatverlichting. Zij voeren regelmatig noodzakelijke aanpassings- en uitbreidingswerken uit op het openbaar domein. Dat kan voor hinder zorgen voor de omwonenden. De nutsmaatschappijen dienen de omwonenden daarom tijdig te informeren wanneer er werken zullen plaatsvinden.
Na afloop van de werken controleert de nutsmaatschappij, al dan niet samen met de dienst openbare werken, of het openbaar domein in zijn oorspronkelijke staat werd hersteld.
Schade aan nutsvoorzieningen meld je best zelf bij de nutsmaatschappij.
Gas, elektriciteit en openbare verlichting
Fluvius
- gasgeur: 0800 65 0 65 (gratis) Hou rekening met deze veiligheidsvoorschriften.
- storingen en defecten: 078 35 35 00 (zonaal tarief)
- kapotte straatverlichting: online melden
- storingen riolering: 078 35 35 00 (zonaal tarief)
- spraak- of gehoorgestoord? Waarschuw Fluvius per SMS
-
VREG: voor de levering van gas en elektriciteit kan je je leverancier vrij kiezen. Informatie over de verschillende leveranciers vind je bij VREG.
Met de V-test kan je de energiecontracten van de verschillende leveranciers vergelijken en zo voor jou het beste aanbod selecteren.
Water
De Watergroep
- 02 238 96 99 - online contact
- De Watergroep cv, PB 20102, B-1101 Scanning
Heb je vragen over de aanvraag van een nieuwe drinkwateraftakking, verhuis, keuring van een waterinstallatie of afvoer van afval- en regenwater, .... Neem dan een kijkje op www.dewatergroep.be. Ook informatie over de waterkwaliteit, een overzicht van de tarieven of mogelijke storingen in jouw buurt zijn terug te vinden op de website van De Watergroep. Een verhuizing kan je voortaan volledig digitaal afhandelen via de online klantenzone van De Watergroep (www.dewatergroep.be/klantenzone).
TV-distributie en telefonie
Telenet
- 015 66 66 66 - online contact
Proximus
- 0800 22 800 - online contact