Openheid van een bestuur begint met open dialoog.
Al onze diensten en medewerkers zijn dagelijks in de weer om snel, correct en duidelijk antwoord te bieden op jouw vragen en je te helpen waar nodig. We dienen toe te geven dat het om bepaalde redenen soms wat fout kan lopen. Het lokaal bestuur Herne staat steeds open voor opmerkingen en suggesties om onze dienstverlening te verbeteren.
Een melding?
Merk je een tekortkoming aan de dienstverlening, het wegennet,… zoals bijvoorbeeld een putje in het wegdek, zwerfvuil, een fout op de website,…? Aarzel dan zeker niet ons dit te melden.
Een klacht?
Wil je jouw ontevredenheid melden over een door het lokaal bestuur verrichte prestatie of handeling? Of over het ontbreken van een prestatie of handeling? Dan kan je een klacht indienen.
Een vraag?
Heb je een vraag en weet je niet onmiddellijk bij welke dienst je hiervoor terechtkan? Bel naar 02 397 11 50 of mail naar interne.zaken@herne.be. We helpen je zo snel mogelijk verder.
Hoe een klacht of melding indienen?
• mondeling aan het loket (wordt geregistreerd)
• schriftelijk per brief aan het college van burgemeester en schepenen, Centrum 17, 1540 Herne
• via mail aan interne.zaken@herne.be
• via het online meldingsformulier die je vindt via deze link: Iets melden?
Wat gebeurt er met mijn klacht of melding?
Onze medewerkers gaan zo spoedig mogelijk aan de slag met jouw klacht of melding. Je krijgt uiteraard een ontvangstmelding. Het volledige proces van klachtenbehandeling vind je in het klachtenreglement.