logo egovflow

Gemeente Herne start met digitaal loket: eGovFlow

Jaarlijks levert de bevolkingsdienst honderden documenten af. Tot nu toe moest je hiervoor op het gemeentehuis langskomen. Er is nu goed nieuws! Vanaf 1 december 2017 kun je 10 attesten direct online aanvragen, vanuit je zetel thuis en dit 24 uur per dag, 7 dagen per week, dus op het moment dat het jou uitkomt.

Voor het bekomen van deze attesten hoef je niet meer naar het gemeentehuis te komen.
Via het ‘Thuisloket’ kan je met een paar muisklikken online deze documenten aanvragen. De achterliggende software zorgt ervoor dat je het juiste, digitaal ondertekend en rechtsgeldig document ontvangt. In de meeste gevallen wordt een aanvraag voor jezelf 100% automatisch verwerkt en binnen een paar minuten printklaar digitaal aangeboden.

Met het online aanbieden van deze attesten wenst het bestuur een verdere stap te zetten in de digitalisering wat leidt tot een administratieve vereenvoudiging voor de burger. Vanaf 1 december vind je op de gemeentelijke website een link naar het digitaal loket terug. Of je kan ook rechtstreeks surfen naar de desbetreffende website.